Werk dat werkt

twitterlinkedin

Eerder geplaatst op Tumblr op 14 augustus 2014
Vorige week werd ik gevraagd mijn ‘Werk dat Werkt’ met mijn collega’s te delen van Clockwork. Een verhaal wat ik ook graag met jullie deel:
Soms zie je iets simpels, maar toch ook geniaals langskomen, waarvan je denkt: Dat hadden wij toch ook kunnen verzinnen? Door heel goed in te spelen op punten die mensen vervelend vinden en die weten om te draaien in unique selling points, kunnen markten worden opgeschud en mensen verrast worden. Mensen verrassen, dat is wat mij in elk geval blij maakt, en waar ik een hoop inspiratie uit opdoe. Een paar voorbeelden:

Koopeenkoe.nl
In deze tijd van voedselschandalen en aversie tegen de intransparante bio-industrie weten zij daar op een heel leuke manier op in te spelen. Gewoon online een stuk koe kopen, welke gelukkig wel op een goede manier wordt geslacht en wordt verpakt in kant en klare stukken vlees van hoge kwaliteit. En heel transparent, want je kan als je wil de koe die op jouw bord terecht komt, opzoeken in de wei.

Uber:
Niet meer dat schimmige van de taxi-wereld, maar een duidelijke vernieuwing. Op een zodanige manier dat de hele taxi-wereld op de achterste benen staat door ook particulieren de mogelijkheid te bieden om als taxi-chauffeur op te treden. Terechte discussie wellicht, maar het laat wel de taxi-wereld voelen dat er toch een duidelijke behoefte aan vernieuwing is.

Airbnb
Waarom overnachten in een hotel(keten) terwijl je je ook kan onderdompelen in de locale cultuur door bij een local te gaan slapen? Doordat de oprichters hadden ervaren dat ze op een gegeven moment geen hotelkamer meer konden krijgen, want alles vol, maar nog wel bij een local konden aankloppen en dat uiteindelijk nog veel leuker vonden ook.

Facebooktwitterredditlinkedinmail

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *